«I dette er kjærligheten, ikke at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder»1.Joh 4,10

John Magnus - Nyhetsbrev Høsten 2018

Ef 1:17-19:

Jeg ber om at vår Herre Jesu Kristi Gud, herlighetens Far, må la dere få en Ånd som gir visdom og åpenbaring, så dere lærer Gud å kjenne. Må han gi dere lys til hjertets øyne, så dere får innsikt i det håp han har kalt dere til, hvor rik og herlig hans arv er for de hellige og hvor overveldende hans kraft er hos oss som tror.


Denne bønnen Paulus ber er like viktig for oss kristne, som for de som enda ikke kjenner Jesus. Denne bønnen var en del av mentorprogrammet jeg går gjennom sammen med mentoren min denne måneden. Jeg ønsker at denne bønnen skal bli viktig for oss som et kristent fellesskap i Fredrikstad, både med oss selv i tankene, men også med alle de vi kjenner og enda ikke kjenner her vi bor som ikke er kristne. Vi vil så gjerne ha flere med oss inn i dette håpet!


Med Young life som verktøy jobber vi gjennom relasjonsarbeid for å få med flere. Vi ønsker å introdusere Jesus for dem og hjelpe dem å vokse i troen. Jeg vil starte med det siste som har skjedd denne høsten i Fredrikstad.


2.-4. november reiste Young life Norge på høstleir til Liland leirsted på Tonstad. Her kom det til slutt ca 40 ungdommer sammen med lederne sine fra områdene de bor på. For første gang i historien var det ungdommer fra Fredrikstad med på en Young life leir. Vi hadde med oss to gode kompiser.


En Young life leir handler om å ha det VELDIG gøy sammen med mange aktiviteter, Club (Young life’s møteform, også kalt kontrollert kaos), bli servert god mat og mye mye mer. Det er intense timer! Vi jobber for å bryte ned murer ungdommer har om kristne, og vi legger opp til at lederne skal få gode samtaler med ungdommene de har med seg. Det er en, som gjennom 4 clubs, presenterer evangeliet for ungdommene. Dette er med på å føre oss ledere inn på samtaler om tro og livet med ungdommene. Dette ønsker vi å ta med oss hjem etter leiren.


Gutta fra Fredrikstad STORkoste seg og har allerede sagt de vil være med på neste leir (som for øvrig er til Skottland til sommeren!!). Vi fikk noen gode samtaler med dem selv om det var veldig nytt for dem å snakke om disse tingene. Men det kuleste er at de har lyst til å fortsette med det, så vi kommer til å invitere dem hjem en gang i uken for å ha det vi kaller campaigners. Det vil bestå av et godt måltid og en god samtale. Vi kommer til å forberede hva vi skal snakke om. Dette er spennende!


Jeg er fortsatt aktiv i Gresvik IF som fotballtrener, nå som trener for juniorlaget. Sesongen starter straks, og jeg kjenner jeg gleder meg til å treffe gutta igjen, i tillegg til å bli kjent med de andre som også er på juniorlaget. Å være aktiv i en sportsklubb er genialt for å komme i og for å være i kontakt med ungdommer i lokalområdet. Jeg har fortsatt besøk av noen av fotballguttene hver uke, enten for å se fotball, spille spill, eller å spise god mat.